Dla kogo obowiązkowe ubezpieczenie OC doradcy podatkowego?
Ubezpieczenie OC doradców podatkowych przeznaczone jest dla osób, które wykonują zawód doradcy podatkowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym.
Obowiązek ubezpieczeniowy powstaje nie później niż w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania czynności doradztwa podatkowego, o których mowa w art. 2 ustawy ust.1 z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym.
Zalety OC doradcy podatkowego
Atrakcyjna cena
Minimalizacja ryzyka prowadzonej działalności
Zwiększenie wiarygodności w oczach klientów i partnerów biznesowych
Możliwość rozłożenia płatności na raty
Płatność przelewem
Zakres ubezpieczenia OC doradcy podatkowego
Przedmiot i zakres ubezpieczenia OC doradcy podatkowego został określony w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2003 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe (Dz. U. z 2003 r. nr 211 poz. 2065), Ustawie o doradztwie podatkowym oraz w przepisach Ustawy z dnia 2 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 392 z późn. zm.) i obejmuje odpowiedzialność cywilną doradcy podatkowego za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego, w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej, podczas wykonywania czynności doradztwa podatkowego o których mowa w art. 2 ustawy ust.1 z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym.
Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC doradcy podatkowego, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC wynosi równowartość w złotych 10 000 euro.
Istnieje możliwość zawarcia dobrowolnej umowy ubezpieczenia z wyższą sumą gwarancyjną – ważnych informacji udzielą eksperci SuperUbezpieczenia.pl – 720 221 221.