Dla kogo obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego?
Ubezpieczenie OC biur rachunkowych przeznaczone jest dla przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.5)
Obowiązek ubezpieczeniowy powstaje nie później niż w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania czynności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Zalety OC biura rachunkowego
Niska cena
Minimalizacja ryzyka prowadzonej działalności
Zwiększenie wiarygodności w oczach klientów i partnerów biznesowych
Możliwość rozłożenia płatności na raty
Płatność przelewem
Zakres ubezpieczenia OC biura rachunkowego
Przedmiot i zakres ubezpieczenia OC biura rachunkowego został określony w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 6 listopada 2014r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1616), Ustawie o rachunkowości oraz w przepisach Ustawy z dnia 2 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 392 z późn. zm.) i obejmuje odpowiedzialność cywilną przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego, w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej, podczas wykonywania czynności określonych w art.4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.5).
Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC biura rachunkowego, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC wynosi równowartość w złotych 10 000 euro.
W celu zawarcia dobrowolnej umowy ubezpieczenia z wyższą sumą gwarancyjną, warto skontaktować się z ekspertami SuperUbezpieczenia.pl – 720 221 221.