info@superubezpieczenia.pl
+48 221 221 255
+48 720 221 221

Aktualności

Wiadomości ze świata ubezpieczeń
bezpośrednia_likwidacja_szkód

Ubezpieczenie komunikacyjne a reklamacja

/
Komentarz1
/
Kategorie

Jak wygląda proces reklamacji związany z ubezpieczeniem komunikacyjnym? Przeczytaj poniżej.

 

Jeśli towarzystwo ubezpieczeniowe zaniżyło nam odszkodowanie z OC lub AC (lub kiedy całkiem odmówiło nam wypłaty) mamy prawo nie zgodzić się z decyzją zakładu. Ubezpieczenia komunikacyjne często są źródłem sporów klientów i towarzystw. W związku z tym jeszcze do niedawna skargi od niezadowolonych klientów składać można było do Rzecznika Ubezpieczonych, którego zadaniem było rozpatrywanie wniosków. Kilkanaście dni temu (dokładnie 11 października br.,) w życie weszły nowe przepisy powołujące na stanowisko Rzecznika Finansowego, który zastąpił Rzecznika Ubezpieczonych. Nowa ustawa zmienia regulacje składnia skarg i reklamacji, przewiduje też pozasądowe rozstrzyganie sporów.

Pamiętaj. Brak rozpoznania reklamacji w terminie oznacza przychylenie się do skargi

Od momentu zmiany przepisów każdy zakład ubezpieczeniem ma w momencie zawierania umowy, obowiązek poinformowania klienta o obowiązującym procesie reklamacyjnym. Nowe przepisy regulują też terminy rozstrzygania sporów. Według nich ubezpieczyciel ma termin na rozpoznanie pisma i odpowiedź na nie 30 dni, a sprawach skomplikowanych liczba ta wydłuża się do 60. Co ważne, jeśli ubezpieczyciel w wyznaczonym czasie nie odpowie na nią – reklamacja została rozpatrzona po myśli klienta. Co to oznacza w praktyce? Że jeśli uznamy, że np. towarzystwo bezzasadnie obniżyło odszkodowanie z ubezpieczenia OC składamy reklamację tego tytułu. Jeśli ubezpieczyciel nie rozpozna jej w terminie, to będzie musiał nam wypłacić żądaną przez nas kwotę.

Jak składamy reklamację?

W różny sposób. Możemy złożyć na piśmie i wysłać pismo za pomocą tradycyjne poczty ( najlepiej w formie listu poleconego), można wysłać reklamację, za pomocą elektronicznych środków przekazu, telefonicznie lub też osobiście w siedzibie firmy. Uwaga: każda odpowiedź od instytucji musi być przekazana do nas na piśmie. Elektroniczną formę dopuszcza się jedynie na wniosek klienta.

Nie rozstrzygnięta reklamacja nie zamyka dalszej drogi dochodzenia naszych praw

Jeśli proces reklamacyjny nie zakończy się po naszej myśli, przysługuje nam złożenie skargi do Rzecznika Finansowego, którego jednym z głównym zadań jest ochrona klientów ubezpieczycieli i rozpatrywanie skarg przez nich złożonych. Jeśli Rzecznik Finansowy uzna, że ubezpieczyciel nie wywiązuje się z obowiązku wypłacenia odszkodowania, ma on prawo wystawić kare nawet do 100 tysięcy złotych.

Nowe przepisy bardziej chronią klienta

Jak widać nowe przepisy chronią pozycje klientów w bardzo widoczny sposób. Polepszenie sytuacji klientów na runku usług ubezpieczeniowych widoczne jest szczególnie w przypadku ubezpieczenia komunikacyjnego tutaj bowiem problemy występują najczęściej.

 

Źródło: regiomoto.pl

 

1 Response

Napisz komentarz